Close ×

FAX: +49 611 92777-50

presse@primera.eu http://primeralabel.eu
Primera label printer

Primera Introducerar LX400e Color Label Printer för korta serier av etikettutskrifter

LX400e Color Label Printer skriver ut högupplösta etiketter i färg för mat, kontors- och industritillämpningar, kuponger och biljetter.

Primera Technology, Inc., en ledande utvecklare och tillverkare av specialskrivare, introducerar idag sin LX400e Color Label Printer.

LX400e Color Label Printer är en bläckstrålebaserad skrivare gjord för korta serier av färgetiketter med 4800 dpi upplösning. LX400e skriver ut färgfotografier, text, grafik och streckkoder. Utskrivna etiketter är nästintill skraptåliga och vattenbeständiga.

Användningsområdena är framförallt korta serier inom bl a produkt och kartongetiketter för gourmet mat, vinflaskor, kaffe, kosmetik och hudvård, vattenflaskor, kundspecifik märkning, presentkorgar osv. Många butiker, kontor och industrier skriver ut etiketter för självhäftande foton, premiumprodukter och varningssetiketter. Tillbehöret ”Media Cutter” som säljs separat kan användas för att skriva ut etiketter och biljetter, kuponger, besöksbrickor och mycket mer.

Etikettmaterial finns både i halvblankt och högblankt material i både papper och polyester. Etikettstorleken kan vara från 19mm bredd och 19mm höjd upp till maximalt 101,6mm bred och 609,6mm höjd.

LX400e är enkel att installera och använda. Den kommer med skrivardrivrutiner för Windows® 2000/XP/Vista och Mac® OS X version 10.2 eller högre (inklusive Leopard). NiceLabel® SE, Primera Edition ett program för design av etiketter ingår för Windowsanvändare. Mac och Windowsanvändare kan skapa sin grafik i valfritt etikettprogram. LX400e kopplas till PC eller MAC via USB kabel.

Lågt Pris med Högkvalitativt Resultat

Primeras LX400e kostar bara € 1199 MSRP (11.950:- exkl moms). Allt användaren behöver för att komma igång ingår: skrivare, färgbläckpatron, USB kabel, strömadapter, NiceLabel SE, Primera Edition etikettprogram, operatörsmanual (engelsk) och en provrulle med högglansetiketter. Alla vanliga streckoder ingår i NiceLabel SE programvaran, bl a UPC, EAN, Code 39, Code 128 och 2D  streckkoder som PDF417.

LX400e finns tillgänglig i mer än 85 länder genom Primeras Auktoriserade återförsäljare och distributörer.

About Primera Technology

Headquartered in Plymouth, Minnesota, Primera Technology, Inc. is a leading developer and manufacturer of specialty printing equipment including the LX-series label printers and the Disc Publisher-series CD/DVD duplicators and printers. More information about Primera, its history and products is available on the Internet at http://primeralabel.eu or contact Primera Europe in Germany by phone at +49-(0) 611-92777-0, by FAX at +49-(0) 611-92777-50 or by e-mail at sales@primera.eu. In Asia Pacific, contact Primera Asia Pacific by phone at +61 3 8586 3030, by FAX at +852 3014 7827 or by email at sales@primera-ap.com.

Notes to Editors: Primera Technology EUROPE is an independent company called called Primera Europe GmbH. Primera Europe is under contract with Primera to provide sales and support for Primera products under the name Primera Technology Europe.  Primera Asia Pacific is an independent company called Asia Pacific Optical Distribution Ltd. (APOD), incorporated in Hong Kong, PRC. APOD is under contract with Primera to provide sales and support for Primera products under the name Primera Asia Pacific.